OSNOVNE SMERNICE IGRE
DOLŽNOST IGRALCA
To pravilo vsebuje navodila igralcem. Pravilo določa, da namerno motenje igre ni dovoljeno. Priporočljivo, je da si igralci to pravilo preberejo v celoti.
Neskrajšana pravila na več mestih govorijo tudi o primerih v tekmah, ki jih sodijo sodniki in zapisnikarji (Referee/Marker). Skrajšana verzija ne vsebuje tovrstnih določil.
OBNAŠANJE NA IGRIŠČU
Žaljivo, moteče in zastrašujoče obnašanje, na in ob igrišču, je nesprejemljivo.
To vključuje: slišne in vidne nespodobnosti, besedna in fizična zloraba, nespoštovanje zapisnikarja ali sodnika, zloraba loparja, igrišča ali žogice, nepotreben fizičen kontakt, pretirani zamahi, neenakopravno ogrevanje, zavlečevanje, zamujanje na igrišče, nevarna igra in svetovanje (razen v odmorih).
POTEK IN TOČKOVANJE
POTEK IGRE
Igra načeloma v vsakem nizu poteka brez prekinitev od takrat, ko je eden izmed igralcev začel s servisom. Med koncem ene in začetkom druge izmenjave žog ne sme biti zavlačevanja.
Med nizi je dovoljen odmor 90 sekund.
Igralca smeta zamenjati dele oblačil ali opreme, če je to potrebno.
OGREVANJE
Pred začetkom tekme ima igralec na voljo pet minut (dve in pol minuti na vsaki strani) za ogrevanje sebe in žogice na igrišču, predvidenem za tekmo. Če med tekmo pride do zamenjave žogice ali se je le-ta shladila zaradi daljšega premora, igralca pred nadaljevanjem, ogrejeta žogico za igro primerne temperature. Katerikoli izmed obeh igralcev sme med odmori oz. prekinitvami ogrevati žogico.
TOČKOVANJE
Tekma se igra na tri dobljene nize. Vsak niz se igra do devet dobljenih točk, razen v primeru, ko prideta do rezultata osem oba. Pri rezultatu osem oba se igralec, ki servis sprejema odloči, ali se niz igra do devet ali do deset dobljenih točk. Ko eden izmed igralcev doseže devet ali deset točk, zmaga niz (razlika pri tem ni pomembna). Točko lahko osvoji le server; nasprotnik lahko osvoji le menjavo servisa.
PRAVILA MED IGRO
SERVIS
Igra se začne s servisom. Igralca prvega serverja določita z žrebom (vrtenje loparja). Igralec nato nadaljuje s serviranjem, dokler ne izgubi izmenjave žog. Takrat pride do menjave in nasprotnik postane server. Igralec, ki je osvojil niz, začne servirati v naslednjem nizu. Na začetku vsakega niza ali ob menjavi servisa lahko server začne servirati s katerekoli strani. Dokler osvaja točke nadaljuje s serviranjem izmenjave z ene ali druge strani. Pri servisu server stoji vsaj z enim stopalom v servisnem polju. Dober servis najprej zadane sprednjo steno med servisno in zgornjo črto tako, da žogica (če ni udarjena, preden pade na tla) pade v zadnjo četrtino igrišča na nasprotnikovi strani.
PRAVILEN UDAREC
Udarec je pravilen, če igralec žogico, preden se dvakrat odbije od tal, udari na sprednjo steno med spodnjo in zgornjo črto, ne da bi se pred tem dotaknil tal. Žogica lahko pri tem zadane stranske in/ali zadnjo steno, preden se dotakne sprednje stene. Udarec ni dober, če je bila žogica “slaba” (če se je odbila več kot enkrat od tal, ni bila udarjena pravilno ali je bila udarjena dvakrat), “spodaj” ( če je žogica po tem, ko je bila udarjena zadela tla, preden je zadela sprednjo steno ali je na sprednji steni zadela spodnjo črto ali desko pod njo ali “zunaj” (če je žogica zadela zgornjo črto na sprednji steni, stranske črte ali rob rob zadnje steklene stene ali česarkoli nad navedenimi omejitvami igrišča).
IZMENJAVA ŽOG
Po servisu igralca izmenjaje udarjata žogico, dokler eden od igralcev na napravi napake (ne odigra pravilnega udarca). Izmenjava žog je sestavljena iz servisa in poljubnega števila udarcev. Igralec osvoji izmenjavo, če nasprotnik ne odigra dobrega servisa ali pravilnega udarca ali če žogica zadane igralca (vključno z njegovim loparjem in oblačili), ko le-ta ni na vrsti za udarec.
OPOZORILO: KADARKOLI MED IZMENJAVO ŽOG NAJ IGRALEC NE BI UDARIL ŽOGICE, ČE OBSTAJA NEVARNOST, DA BI PRI TEM UDARIL NASPROTNIKA Z LOPARJEM ALI GA ZADEL Z ŽOGICO. V TEH PRIMERIH SE IGRA USTAVI IN SE IZMENJAVA ŽOG PONAVLJA (DOSODI SE PONOVITEV) ALI JE NASPROTNIK KAZNOVAN.
Če igralec udari žogico in ta, preden zadane sprednjo steno, zadane nasprotnika, njegov lopar ali njegova oblačila, se igra ustavi.
Če bi bil udarec pravilen in bi se žogica dotaknila sprednje stene ne da bi se prej dotaknila katerekoli druge stene, igralec, ki je žogico udaril, dobi izmenjavo oz. mu je dosojena prednost (če le ni prišlo do obračanja).
Če je žogica zadela ali bi zadela katerokoli steno prej kot sprednjo steno bi bil udarec pravilen, se dosodi ponovitev.
Če udarec ne bi bil pravilen, igralec, ki je žogico udaril, izgubi izmenjavo žog.
OBRAČANJE
Če igralec sledi žogici, ki je šla okoli njega oz. dopusti, da gre okoli njega; torej udari žogico na desni strani telesa po tem , ko je šla mimo njega po levi strani ali obratno, se to šteje kot obračanje.
Če igralec po tem, ko se je obrnil, zadane nasprotnika z žogico, se le-temu dosodi izmenjava.
Če igralec pri obračanju zaradi strahu, da bi zadel nasprotnika, ustavi igro, se točka ponavlja (dosodi se ponovitev).To je tudi priporočeno ravnanje v primeru, ko se igralec hoče obračati, a ne ve natančno, kje se nahaja nasprotnik.
NADALJNI POSKUS
Igralec, ki je poskusil udariti žogico, a jo je zgrešil, sme poskusiti znova.
Če bi bil udarec iz nadaljnjega poskusa pravilen, vendar žoga zadane nasprotnika se točka ponavlja (dosodi se ponovitev).
Če udarec iz nadaljnjega poskusa ne bi bil pravilen, igralec izgubi izmenjavo.
OVIRANJE
Ko je igralec na vrsti za udarec, ne sme biti oviran s strani nasprotnika.
Da bi se izognil oviranju, mora nasprotnik igralcu zagotoviti neoviran direkten dostop do žogice, prost pogled na žogico, prostor za razumen udarec ter prosto izbiro udarca direktno na katerikoli del sprednje stene.
Ovirani igralec lahko oviranje sprejme in z igro nadaljuje ali igro ustavi.
Priporočljivo je , da igralec ustavi igro predvsem v primerih, kjer obstoja nevarnost, da bi se s silo zaletel v nasprotnika, ga udaril z loparjem ali zadel z žogico.
Splošna navodila, kako postopati v primerih, ko se igra ustavi zaradi oviranja, so:
1. Igralcu se dovoli ponovitev, če bi lahko pravilno udaril žogico in je nasprotnik vloži ves trud, da do oviranja ne bi prišlo.
2. Igralcu se ne dovoli ponovitve (torej izgubi izmenjavo), če ne bi mogel pravilno udariti žogice, če sprejme oviranje in nadaljuje z igro ali če je bilo oviranje tako minimalno, da ni vplivalo na igralčev dostop do žogice ali na njegov udarec.
3. Igralcu se dosodi prednost (torej dobi izmenjavo), če nasprotnik ni vložil vsega truda, da bi se izognil oviranju, če bi igralec odigral zmagovit udarec ali če bi igralec zadel nasprotnika z žogico, ki bi letela direktno proti sprednji steni.
PONOVITEV
Ponovitev je neodločena izmenjava žog. Taka izmenjava nima razultata in server ponovno servira z iste strani.
Poleg prej opisanih primerov ponovitev se ponovitev dovoli tudi v drugih okoliščinah. Tako naprimer kadar se žoga odbije od predmeta na igrišču ali ko igralec ustavi igro zaradi upravičenega strahu, da bi poškodoval nasprotnika.
Ponovitev mora biti dovoljena, če igralec ni pripravljen ne sprejema servisa in ga tudi ne skuša vrniti ali če med igro žogica poči.
RAVNANJE V PRIMERU POŠKODB
KRVAVITEV, POŠKODBA IN BOLEZEN
Če pride do poškodbe, ki vključuje krvavitev, mora biti le-ta ustavljena pred nadaljevanjem igre. Igralcu se dovoli razumen čas, da oskrbi krvavečo rano.
Krvaveči igralec zmaga tekmo, če je krvavitev povzročil izključno nasprotnik.
Če pride do ponovne krvavitve iz iste rane, se igralcu ne dovoli vnovičen odmor. Igralec sme le predati niz in si tako pridobiti pravico do odmora 90 sekund med nizi, v katerem mora oskrbeti rano in zaustaviti krvavitev. Če mu to ne uspe, mora predati tekmo.
Pri poškodbah, ki ne vključujejo krvavitve, mora sodnik odločiti, za katero od treh kategorij poškodbe gre (samopoškodba, poškodovanje z obojestransko krivdo ali poškodovanje s strani nasprotnika).
Če gre za poškodovanje s strani nasprotnika poškodovani igralec zmaga tekmo, če potrebuje čas za okrevanje (oziroma je zmožen takoj nadaljevati z igro).
Če gre za samopoškodbo, se igralcu dovoli 3-minutni odmor, po katerem mora nadaljevati z igro ali predati niz, da bi pridobil še odmor 90 sekund med nizi.
Če gre za poškodovanje z obojestransko krivdo se poškodovanemu igralcu dovoli 1 ura za okrevanje.
Poškodovani igralec mora nadaljevati z igro ali predati niz, da bi si pridobi odmor 90 sekund. Krči, slabo počutje in pomankanje sape (vključno astmo) se štejejo za bolezen. Če igralec bruha na igrišču, nasprotnik zmaga tekmo.
V vseh primerih sme igralec predati niz samo enkrat.